تيراختور آذربايجان-استقلال تهران: عدالت قرباني داوري شد؛ تركي جبران مافات كرد!

یازار : aydin



امروز آذربايجان حماسه اي ديگر آفريد.. بازي تراختور آذربايجان و استقلال تهران  در حالي برگزار شد كه با وجود  سرماي ناشي از بارندگي برف روز قبل ازبازي در تبريز 80000 هوادار عاشق تراختور و آذربايجان با حضور خود در ورزشگاه سهند يكبار ديگر بر شعار (يِئل ياتار-طوفان ياتار –ياتماز تراختور بايراغي) جامه عمل پوشاندند.

 

داوري اين مسابقه بر عهده محسن تركي بود همان داوري كه در مسابقه تراختور با ذوب آهن اصفهان پرچم اشتباه كمكش را خواباند تا گل تراختور با اشتباه كمكش از بين نرود.

تصميم درست تركي در صحيح اعلام شدن گل تراختور موجب شد تا آقاي عسگري رييس كميته داوران (فسيل) كه سابقه نداشت اشتباهات داورانش در بازي هاي تراختور را بپذيرد اينبار اشتباه كمكش را پذيرفت و كار تركي را صحيح دانست و از فرصتي كه پيش آمده بود براي سرپوش گذاشتن بر اشتباهات مشكوك داوريها در بازي تراختور سرپوش بگذارد اما اتفاقات بعد از اين بازي نشان داد كه  ايشان از كار تركي در اين بازي رضايت نداشته است چرا كه بعد از داوري آقاي تركي در مسابقه تراختور و ذوب آهن به صورت كاملا مشگوكي ايشان 2 جلسه از داوري هاي ليگ كنار گذاشته شدند.

تا اينكه در بازي تراختور و استقلال به عنوان داور مسابقه انتخاب شدند؟ چرا؟

آيا انتخاب ايشان براي دادن فرصتي دوباره به ايشان نبوده  است تا اشتباهات داوري تراختور و ذوب آهن را تكرار نكند! و به نوعي جبران مافات كند!؟

جواب كاملا روشن و واضح است! ايشان با داوري هدفداري كه امروز  انجام دادند  اين حدس و گمان هواداران تراختوري را كاملا به يقين تبديل كردند. آقاي تركي امروز انقلابي در داوري انجام داد كه نامش براي ابد در تاريخ داوري  خواهد ماند انقلابي در نامردي و فروختن شرافت داوري!

قصاوت تركي در اعلام دو پنالتي بر عليه تراختور و اخراج حاج صفي و نگرفتن پنالتي صد در صدي تراختور آنقدر واضح و روشن بود كه صداي كارشناسان فوتبال 3 را هم در آورد.

آقاي تقوي كارشناس برنامه فوتبال 3 قضاوت هدفدار تركي را اين چنين تفسير ميكند:


“اگر به طرفداران استقلال برنخورد، من به اين دو پنالتي هديه‌هاي آسماني مي گويم!

اما اين  هديه الهي نيست كه هديه الهي براي بندگانش رحمت و مغفرت است. بلكه هديه اي از جانب كميته داوران و فدراسيون فوتبال بود.

تراختور و هوادارانش بواسطه همين بي عدالتي هايي كه برآنها روا داشته ميشود بزرگ و بزرگتر ميشوند به گونه اي كه امان از روزگار بدخواهانش بريده است كه به ناچار دست به چنين كارهاي پستي ميزنند. جايگاهي كه تراختور و هوادارانش به دست آورده اند جايگاهيست كه با شرافت و مردانگي  به دست آمده است و با چنين كارهايي از بين نميرود كه هيچ روز به روز بر عظمت و بزرگيش افزوده ميشود.

عداوتهاي شما تنها قطره كوچكي از بي عدالت هاييست كه در ليگ يك بر ما روا داشته شد اگر چشمانتان را باز كنيد كه نميتوانيد! ميبينيد كه تنها نامي كه از آن روزها مانده بزرگي تراختور و هوادارانش ميباشد و نه  نامردانگي آدمهايي امثال شما.

 

تنها مطلبي كه ميماند تعظيم در برابر شكوه و عظمت هواداران با غيرت تراختور و آذربايجانيست.

 

آذربايجان وار السون

 

ايستمين كور السون